06 maj 2011

Ledig fredag


En "ledig" fredag hade Emelie och jag idag. Mormor kom hit igår och idag åkte vi först till Sundbyholms kött och fisk. Där provsmakade vi oss nästan mätta på allt gott sen blev det inhandlat gott kött mm.
Efter det en tur till bondgården för färska ägg skulle vi ha och goooda gurkor.
Emelie var mest förtjust i den gigantiska Grand danois som fanns där: Större än en ponny. Väldigt snäll men burr vad stor.
Lunchdags var det sen men Emelie hade smällt i sig en stor glass så det var hennes lunch hmm
Cafe Kaka fick ett besök av oss och Emelie roade sig med att vinka till alla som gick förbi utanför.
Idag kom det en del roliga kläder med posten som köpts på Tradera. Allt var jättefint.
Bla 2 par skor som hon blev väldigt glad för. Ville helst sova med dom :-)
Manikängande får ske imorrn :-)
En skön dag har det varit. Emelie har fått några småutbrott. Bla på köttbutiken när hon ville bli buren men jag tyckte hon kunde gå. En dam gick förbi och viskade: Stackars barn....
Synd att man oftast kommer på bra svar när man kommer hem..
I det stora hela är min lilla goding sprudlande glad.
Hon fick hålla handen vid övergångsstället idag men när vi kom till gågatan tittar hon med sina pigga ögon på mig o säger: Mamma? Får jag springa fort nu? Efter ett ja studsar hon iväg och skrattar högjutt. Då blir man lycklig :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar