11 december 2010

Host och snorvecka



En vecka som har gått i förkylningens tecken. Mån-Ons var vi hemma för Emelie var sjuk. Hög feber,hosta och snorig.
Vi klättrade på väggarna men försökte göra dagarna drägliga.
Sen fick jag hostan så det låter som om jag är storrökare.....
Men nu är Emelie piggelin som aldrig förr. Munnen går i ETT och det ska spelas rollekar hela tiden. Är jag inte tiger , Nasse eller pappa så ska jag vara hund och krypa omkring och skälla. vad gör man inte för sitt barn :-)
Idag har vi varit i Tuna Park och shoppat. Emelie fick ett par guldskor att ha på sig på måndag då hon ska vara Lucia i kyrkan. Vi övar hårt på: " Då kommer ngn där,jag vet nog vem det är. Saaaankta Luciaaa hehe. Hon är jätteduktig! Hoppas hon är lika duktig i kyrkan. Jag tvekar...
Efter shoppingen åkte vi till farmor,farfar och Molly. Bok efter bok ska läsas igenom och Molly får sig en omgång då Emelie jagar henne :-)
Imorgon ska vi träffa tomten i stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar