02 januari 2011

Nyårsafton var en sådan dag som man kanske inte kommer att lägga på minnet så värst länge.....
Pelle halvrisig och Emelie halvrisig....... och jag pass up!! men det är klart. jag gör det så gärna för mina älsklingar!
Jag lagade 3 rätters middag. Det var först Toast skagen, sen lax,potatis,Remoladsås och sparris och sist marängswiss men den fick jag sitta o äta själv....
Emelie sov över 2 timmar på dagen för att orka va uppe till 12. Pelle hade köpt några nästan ljudlösa fjuttiga fyrverkerier och dom gillade Emelie INTE . Sen hade vi vackra lyktor som svävade iväg och det var desto bättre tyckte vi alla 3. Då var kl 18 hehe
Snön vräkte ner!!!
Kl 12 trodde vi att smällandet skulle ta fart men det var ovanligt tyst och kan denna trend hålla i sig och minska ännu mer så är jag och alla djur mkt tacksamma :-)
Halv 1 går Emelie och jag o lägger oss och nästa morgon vaknar hon halv 8!!!
Pelle får naturligtvis sova till 10 :-)) Måste ju vara snäll iallafall första dagen på året :-)
På nyårsdagen ska man väl egentligen vara bakis men för oss som inte var det blev dagen låååång.
Inte mkt att göra på stan!!
Idag blev det desto mera gjort. Kl 11 kom Anniela m. familj på besök. Emelie har lite svårt att låna ut sina leksaker. Allt är MITT MITT MITT. men dom hade oxå kul :-)
Sen i eftermiddags åkte granen ut eller rättare sagt grenarna åkte ut medans barren stannade kvar så damsugaren fick ett hästjobb, men nu är julen ute ur huset och inte en tomte syns till!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar