28 november 2010

Julmarknad i stan


I tordags började Emelie hos dagmamman igen efter att ha varit hemma 1 vecka med vattkoppor. Det har varit lite ledsamt vid lämnandet. Hon är ju inte speciellt förtjust i vinter och kyla så att när dom varit ute på dagarna i detta snöväder har hon inte varit glad. Hoppas hon vänjer sig för det är ju ett tag kvar till sommaren.....
I veckan var det pepparkaksbak här hemma. Jag satte Pelle och Emelie vid köksbordet i tron om att dom skulle tycka det var kul men efter 5 minuter var det roliga slut och det ända dom tyckte var kul då var att äta degen...
I helgen har det varit mkt lek och bus.
Sanna . m sina 3 barn kom hit. Julmarknad i hela stan har det varit så först åkte vi till S.t Eskils kyrkan där det var julkul sen bar det av till Radermachersmedjorna där jultomten skulle visa sig. Lite shopping blev det sen hem i värmen för bus.
Allt är " MITT" " MITT" MITT" och naturligtvis skulle dom ha samma saker hela tiden men dom höll sams lite också hehe.
Helgen har nu avslutats med Italienskt småplock, tända ljus och BECK på tv men nu är jag trött och kudden väntar:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar