05 augusti 2010

Taxinge slott

Semestern börjar lida mot sitt slut. Min vardag börjar på måndag medans Pelle och Emelie får ledigt 1 vecka till .
Då tyckte jag att ett besök på Taxinge slott var en himla bra avslutning på semestern så tar vi restaurangbesöket imorrn :-)
Många kakor och tårtor var det att välja mellan och jag tror att där fanns lika många getingar som gottade sig i bakverken.
Som vanligt åt vi för mkt....... men gott var det!
Vädret har varit helt underbart. Passade på att handla lite roliga pepparkaksformar för i jul ska de bakas!
Emelie har nu förmodligen kommit in i nått som liknar trotsålder. Jäklar vad förbannad hon kan bli. Ibland står man bara och tittar. " Är detta mitt barn"?
Pelle är bättre på att säga ifrån. Jag måste skärpa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar