05 maj 2010

Pappa o faffa i Göteborg



Veckan har varit lite annorlunda än hur den brukar vara. I måndags åkte Pelle till Göteborg för att jobba på mässan där så Emelie, Qippo och jag skulle vara ensamma men det rådde vi bot på direkt.:-)
Mormor kom hit på måndag eftermiddag och Emelie blev överlycklig. Kramade och pussade och skrattade hela tiden.
Så i tisdags fick Emelie vara med mormor medans jag jobbade till 12, sen åkte vi in till stan. Emelie var vaken ända till kl 3 för då var mormor borta på fotvård 1 timme och då kunde man ju lika bra sova verkade hon tycka :-)
Orden bara bubblar ur henne. Står jag och pysslar med något så frågar hon alltid. "vagöru?"
En riktig liten papegoja som härmar allt.
Jag har en stengroda i skogen och den råkade hon idag gå förbi och utbrister. Var e gjodan???
Där pekar jag.
Åhhhhh ( springer dit) Mmmmm söt PUSS ( smack mitt på grodnäsan) :-))
Farmor har hämtat henne 2 dagar och tagit henne till GBD (jobbet) så när jag hämtar henne där så är hon rödrosig om kinderna och är fullt upptagen med att hålla hundarna i styr :-) Hon säger:
TYST! SITT! UUUUUT!!
Nu har hon börjat äta riktigt bra och vikten ökar. Snaaart 11 kg :-)
Idag åkte mormor hem och imorgon kommer Pelle hem och det blir som vanligt igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar