28 maj 2009

Gräsmatta på "G"


Imorse vaknade Emelie 06.... Grrrr (varför ska barn vara så morgonpigga) ( o varför ska dom vakna på nätterna?) men det gör inget!!! Hon är min mumsunge ändå :-)
Idag har regnet kommit och gått,kommit och gått....
Vi tog bussen in till stan och gick och shoppade lite kläder med Angela och Ellinor. Att handla kläder till mig hör inte till vanligheten så jag var nästan chockad när jag kom hem med 4 linnen, en tröja och ett par byxor.
Vi åt lunch på stan som vanligt :-)
När vi kom hem stod grävmaskinen på plats så Pelle kom hem och satte igång direkt med förarbetet till gräsmattan på framsidan. ÄNTLIGEN slipper vi att bo i en grushög :-)
Jag lagade kassler och potatisgratäng som även Emelie tyckte var riktig god.
Sen blev det bad med pappa,välling,tutte och stup i säng kl 20.
Igår var en riktig kalas dag för Emelie. Vi storshoppade på Babyproffsen med ett presentkort från mormor och morfar. Hon fick en gåvagn av farmor. Skor av oss (som hon slet av sig direkt hihi)
Nu kryper hon snabbt så Qippo har det lite jobbigt stundtals. Att jaga honom, DET ÄR KUL!
Hon går om man håller henne i händerna.
Hon vet vad hon vill och talar om det med besked! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar